بچه های بوکان

بچه های بوکان

بچه های بوکان

بچه های بوکان

افتتاح پل دریاچه ارومیه با حضور احمدی نژاد

ه گزارش شبکه خبر ؛ با افتتاح فاز اول پل میان گذر ارومیه مسیر 260 کیلومتری استان آذربایجان غربی به استان آذربایجان شرقی به نصف کاهش می یابد.

عملیات اجرایی این طرح از سال 1382 آغاز شده و تاکنون یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه اجرای فاز اول این طرح شده است. جاده ترانزیتی دریاچه ارومیه به عنوان مهمترین شاهراه ارتباطی و نقل و انتقال کالا و خدمات در این منطقه محسوب می شود.

پل میانگذردریاچه ارومیه که روی دومین دریاچه شور دنیا احداث شده بخشی از آزاد راه ارومیه -تبریز است .

وزیر راه و ترابری در مصاحبه با خبرنگار صدا وسیما گفت : پل شهید کلانتری با هزار و 709 مترطول سه برابر بزرگترین پل ساخته شده در کشور است که یک هزار و 276 متر آن روی دریاچه ارومیه اجرا شده و 385 متر آن در دو طرف پل های دسترسی و اتصال است .

حمید بهبهانی افزود : تا قبل از سال 1384 حدود 25 درصد از عملیات اجرایی این طرح اجرا شده بود. بهبهانی با بیان این که برای اتمام کل طرح 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است خاطر نشان کرد: باند دوم پل میانگذر با تلا ش مهندسان تا پایان سال 88 آماده بهره برداری خواهد شد.

وزیرراه و ترابری گفت : جاده ترانزیتی دریاچه ارومیه به عنوان مهمترین شاهراه ارتباطی و حمل کالا در این منطقه محسوب می شود. به گفته بهبهانی بیشترین سود این طرح شامل صرفه جویی در مصرف سوخت زمان استهلاک وسایل نقلیه و کاهش تصادفات است و طراحی و ساخت آن از دستاوردهای بزرگ فنی ـ مهندسی کشور محسوب می شود.


مجری طرح پل میانگذر دریاچه ارومیه نیز گفت : بیش از یک هزار میلیارد ریال برای این پل هزینه شده که سهم دولت نهم 750 میلیارد ریال است . جواد توکلی صرفه جویی ناشی از اجرای این طرح را سالا نه 260 میلیارد ریال اعلا م کرد که شامل صرفه جویی در بخش سوخت ، زمان ، استهلا ک ، بیمه ، کاهش تصادفات ، بیمه و کاهش آلودگی های زیست محیطی است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد